Monday, July 14, 2008

Projek Cacing

Salam Semua,

Aku dah mulakan projek bela cacing ni minggu lepas. Semua orang terkejut. Termasuk la bini aku.... ha...ha...macamana pulak boleh terjebak bela cacing pulak....

Aku beli dari seorang hamba ALLAH ni. Baca post die dari email, pastu dia bagi weblink. Bile aku bukak je.... wow!!! murah gak investment bela cacing nih (tak la mahal macam nak bukak kedai).

So, aku pun call mamat ni. Tanya punya tanya, dia kata kursus online je...tak payah gi seminar ke ape ke. Aku pun risau gak mula-mula dengar, tapi buat-buat macho terus je order.

Urusan paling senang aku rasa. Mula-mula bank-in duit kat dia, pastu esoknya dia hantar barang (next post aku letag gambar ya).

Hari yang ditunggu pun tiba. Lepas kerja aku terus balik tunggu dia datang. Tak sampai setengah jam siap dah dia setup. Dia pun bagi la penerangan dan nasihat serba ringkas. Wah... aku pun rasa senang hati dan lega sebab duit pelaburan dah nampak barangnya. Tunggu hasil je la...

Dua hari lepas tu, mamat tu call tanya perkembangan. Wah... bagus ni. Macam ni boleh la jadi mentor aku.

Dua-tiga hari sekali dia tanya perkembangan cacing, sihat ke? makan ke? mati ke?

Alhamdulillah, setakat ni tak sampai 10 ekor yang mati.

Okey... nanti sambung lagi.

p/s : Terima kasih En. Ali Meru

No comments: