Monday, August 18, 2008

Tips Menarik Minggu Ini


Salam Semua,
16 Ogos 2008
Pagi ni masa saya mahu memulakan kerja-kerja rutin untuk mengasingkan baja kompos, saya dapati 'ramainya' cacing explore keluar dari kondo kediaman masing-masing. Ingatkan ada "fire drill" ke apa ke .... terkejut beruk gak. Selama ni tak pernahpun makhluk ni memberontak ke protes ke atau demontrasi jalanan macam kali ni. "Ponin den" kata orang n9.

Setelah berfikir dan merenung kat mana silapnya, orang umah saya perli, "depa tu tak biasa dok dalam rumah kaca kot ...." Hah !! betui ka ??

Fikir punya fikir, baru la saya sedar bahawa saya dah tersilap beli rak toyogo. Cacing ni tak boleh tinggal dalam 'container' jenis lutcahaya rupanya... alahai ...

Nasib baik ada beli rak toyogo spare. Terus pindahkan mahluk tuhan ke dalan container baru. Huh ...penat gak la melayan benda ni seharian.


17 Ogos 2008

Lepas subuh, terus beri salam kat cacing-cacing dalam kondo baru. Alhamdulillah, nampak gembira je... lega betul rasa dihati.
.

4 comments:

Unknown said...

Salam,

Thanks bro. Dengan cepatnya aku pun link ko punye dlm blog nie.

Memang dh lama aku bukak page ko. Menarik dan informatif.

By the way, buku tu kalau beli banyak bole dpt diskaun ke?
Aku nk beli utk klien pawah aku le...

Aishah Hashim said...

assalamualaikum.. salam kenal.. ecah pun nak ex-link ye.. dah ngelink pun.. ecah baru jo nak wat blog, sama² le rajin visit ok.. :D

http://my-vermiculture-world.blogspot.com/

Aishah Hashim said...

eh lupe plak nak comment entry~

mak ai masa kursus tak btau ke toyogo tak bleh yg transparent?

Unknown said...

Ecah,

Dah cuba masuk tp xde gambo pun. So, saya belum link lagi la...
nape yek...?

Toyogo transparent tu dah jadi tempat simpan baju anak saya pun. he..he..tu la cikgu ngajo kita tido je...